اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی هنری روایت شور عشق برگزار شد

اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی هنری روایت شور عشق برگزار شد

به گزارش خبرگزاری ویکی بلاگ استان سمنان،سمانه سلطانی پور گفت: آئین اختتامیه نخستین مسابقات فرهنگی هنری اربعین حسینی با عنوان روایت شور عشق توسط خانه صنایع‌دستی خیرآباد  با حضور مسئولان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان سمنان روز پنجشنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان افزود: طراحی، نقاشی، پوستر، نگارگری و تذهیب، خوشنویسی، تایپوگرافی از جمله قالب های این سوگواره بود.

سمانه سلطانی پور گفت: ۷۴ هنرمند از سراسر کشور ایران و از کشور انگلستان با ۱۵۰ اثر در نخستین سوگواره فرهنگی هنری روایت شور عشق شرکت کردند.

او افزود: پس از داوری ۹۵ اثر از ۵۲ هنرمند برگزیده شد و در پایان از برگزیدگان و داوران تقدیر به عمل آمد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان سمنان  گفت: تولید زنده رشته‌های صنایع‌دستی برای آشنایی علاقه‌مندان و گردشگران در این خانه توسط هنرمندان، برگزاری نشست‌های تخصصی و جشنواره‌ها و اجرای تولید زنده در مناسبت‌های خاص متناسب با تقویم در ایام نوروز و روز جهانی صنایع‌دستی و…، ارائه مشاوره به هنرمندان و هنرجویان صنایع‌دستی، تهیه مواد اولیه برای هنرمندان و هنرجویان، برگزاری نمایشگاه‌ها به‌صورت مستمر و طراحی خلاقانه، تولید و آموزش برنامه‌هایی برای جذب گردشگر و هنرجویان و دانشجویان و اساتید، دارای فروشگاه و…، موضوع فروش، ارتباط بیشتر بین هنرمندان، ایجاد فضای کارگاهی برای دانشجویان این حوزه و ترویج هنرهای صنایع‌دستی، ازجمله دیگر کارکرد های خانه صنایع دستی خیرآباد است.

خانه صنایع‌دستی خیرآباد در روستا خیرآباد، در یک کیلومتری جنوب شهر سمنان واقع شده است.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی هنری روایت شور عشق برگزار شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اختتامیه نخستین سوگواره فرهنگی هنری روایت شور عشق برگزار شد"، کلیک کنید.