ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد

ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد

ارتش آلمان اولین سامانه پدافند هوایی Iris-T را در خاک خود به خدمت گرفت و تعدادی از آنها را برای رهگیری پهپادها و موشک‌ها به اوکراین داد.

به گزارش ویکی بلاگ، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت که این سیستم زمین به هوا بخشی از مجموعه‌ای از پدافند آلمانی و اروپایی است که پس از جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، راه‌ اندازی شد.

شولتس در مراسمی در پایگاهی در تودندورف در نزدیکی شهر شمالی هامبورگ مدعی شد: روسیه موشک‌های خود را تا کالینینگراد مستقر کرده است و اگر پاسخی داده نشود سهل‌انگاری خواهد بود. عدم اقدام، صلح را به خطر می اندازد. من این اجازه را نمی دهم.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، شولتس به همراه بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان گفت این سامانه بخشی از طرح سپر آسمان اروپا است که شامل دفاع دوربرد در برابر موشک‌های بالستیک نیز می شود.

ارتش آلمان شش سیستم Iris-T SLM را با هزینه کل ۹۵۰ میلیون یورو (۱ میلیون دلار) به شرکت Diehl Defence سفارش داده است تا تا مه ۲۰۲۷ تحویل داده شود.

آلمان که پس از ایالات متحده، دومین کشور ارائه دهنده کمک نظامی به اوکراین است، قبلاً چهار سیستم Iris-T SLM را به اوکراین عرضه کرده و هشت سیستم دیگر را متعهد شده است.

رستم امروف، وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه، به آلمان سفر کرد.

سامانه‌های Iris-T که به اوکراین فرستاده شده‌اند دارای پرتابگرهای سوار بر کامیون هستند که موشک‌هایی را برای رهگیری تهدیدات هوایی در برد تا ۴۰ کیلومتر (۲۵ مایل) شلیک می‌کنند.

شولتس گفت: اروپا، جدای از سیستم‌های دفاعی، به موشک‌های دقیق‌تر خود نیز نیاز دارد «تا شکاف خطرناکی با روسیه در این زمینه مهم استراتژیک وجود نداشته باشد».

در ماه ژوئیه، واشنگتن و برلین اعلام کردند که «استقرار چند بخشی» موشک‌های دوربرد آمریکا، از جمله موشک‌های کروز تاماهاوک، به آلمان در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. شولتس تاکید کرد که “تنها نگرانی ما جلوگیری از مهاجمان بالقوه است. هر حمله به ما باید به معنای خطری از سوی یک مهاجم باشد. نگرانی ما تامین صلح در اینجا و جلوگیری از جنگ است و نه چیز دیگر.”

پایان خبر ویکی بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارتش آلمان سامانه پدافند هوایی را فعال کرد"، کلیک کنید.