تدوین سند اخلاقی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی

تدوین سند اخلاقی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران، از تدوین سند اخلاقی بین‌المللی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری ویکی بلاگ، نشست تخصصی  گفتمان بین رشته‌ای مدیریت پیشگیری و درمان بیماری‌های مغز و اعصاب با طب ایرانی مستند بر شواهد بالینی، با حضور اندیشمندان حوزه طب ایرانی و طب نوین آغاز به‌کار کرد.

محمدعلی محققی معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی، در این نشست با اشاره به اهمیت مباحثی همچون هوش مصنوعی و نوروتکنولوژی در دنیای علم امروز در کنار استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی، اظهار داشت: سازمان یونسکو با بهره گرفتن از ظرفیت ۱۲۲ کشور در صدد تدوین مستند اخلاقی در زمینه نوروتکنولوژی است و پیش‌نویس آن نیز آماده شده که کشور ما نیز در تهیه آن نقش مهمی داشته است. این سند اخلاقی بین‌المللی برای استفاده بهتر بیماران از تمام ظرفیت‌های طب نوین و سنتی با استاندارد‌های ایمن و مناسب هم اکنون در حال تدوین است.

وی تاکید کرد: مسیر علم و فناوری باید بر ریشه‌ها، پایه‌ها، اصالت‌ها و ظرفیت‌ها استوار گردد و تاریخ فرهنگی ما نیز نقش به سزایی در این امر دارد.

در این نشست ۵ میزگرد تخصصی با عناوین آلزایمر، اختلالات توجه، اختلالات خواب، سردرد و ام اس (مولتپل اسکلروزیس) با حضور متخصصان رشته‌های تخصصی بیماری‌های مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی اطفال، و روانپزشکی در کنار و متخصصات طب ایرانی و داروسازی سنتی برگزار شد که به بحث و بررسی مباحث تخصصی این رشته‌ها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی در جهت کمک به درمان اختلالات بیماران این حوزه‌ها اختصاص داشت و در نهایت جمع بندی نظرات این میزگرد‌ها به نشست اصلی ارائه شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تدوین سند اخلاقی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تدوین سند اخلاقی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب نوین و سنتی"، کلیک کنید.