تمکن مالی ویزای آلمان : چقدر پول نیاز دارید و چگونه حساب بلوکه شده باز کنید؟

برای درخواست ویزای آلمان نیاز به اثبات تمکن مالی دارید تا نشان دهید می توانید هزینه های خود را در طول اقامتتان تأمین کنید. میزان پول مورد نیاز به نوع ویزا و طول اقامت بستگی دارد. با جی تی مهاجر خیالتان از بابت مهاجرت به آلمان راحت باشد.

برای مثال :

  1. ویزای دانشجویی : شما باید مبلغ ۱۱,۹۰۴ یورو را در یک حساب بانکی به نام حساب بلوکه شده (Sperrkonto) سپرده گذاری کنید. این مبلغ تضمین می کند که شما برای یک سال تحصیلی می توانید ماهانه حدود ۹۹۲ یورو برداشت کنید تا هزینه های روزمره زندگی در آلمان را پوشش دهید. این مبلغ هر سال با توجه به افزایش هزینه ها ممکن است تغییر کند​(Germany Visa)​(Fintiba).
  1. ویزای جویای کار : مشابه ویزای دانشجویی باید حداقل ۱۱,۹۰۴ یورو در حساب بلوکه شده داشته باشید تا تمکن مالی خود را اثبات کنید و نشان دهید که می توانید هزینه های زندگی خود را در دوره جستجوی شغل در آلمان پوشش دهید​.

اگر از نوع ویزای خاصی درخواست می دهید ممکن است به سپرده گذاری بیشتری نیاز داشته باشید. برای مثال برای ویزای کسب مهارت های شغلی یا آموزش زبان این مبلغ ۱۰ درصد افزایش می یابد و به حدود ۱۳,۰۹۴ یورو می رسد​.

توصیه می شود که با بانک های مورد تأیید آلمان یا شرکت های ارائه دهنده خدمات حساب بلوکه شده مثل Fintiba یا Expatrio کار کنید تا به سادگی و با اطمینان حساب خود را باز کنید و مدارک لازم برای سفارت را دریافت نمایید​.

پرسش های متداول :

۱. آیا می توانم بیش از مبلغ مورد نیاز واریز کنم؟ بله شما می توانید مبلغ بیشتری از ۱۱,۹۰۴ یورو واریز کنید اما این مبلغ باید حداقل مقدار مورد نیاز را پوشش دهد. توصیه می شود مبلغ اضافی در حساب جداگانه ای نگه داری شود.

۲. اگر از حمایت مالی والدین برخوردار باشم چه؟ در این صورت شما می توانید مدارکی مانند قرارداد کاری یا صورت حساب های بانکی والدین را به عنوان اثبات حمایت مالی ارائه دهید.

۳. آیا می توان از روش های دیگری برای اثبات تمکن مالی استفاده کرد؟ بله می توانید از روش هایی مثل تعهدنامه مالی (Verpflichtungserklärung) از سوی یک فرد مقیم آلمان یا بورس های تحصیلی معتبر نیز استفاده کنید​.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تمکن مالی ویزای آلمان : چقدر پول نیاز دارید و چگونه حساب بلوکه شده باز کنید؟" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تمکن مالی ویزای آلمان : چقدر پول نیاز دارید و چگونه حساب بلوکه شده باز کنید؟"، کلیک کنید.