درمان عفونت زیر پوست سر

خارش سر یک مشکل رایج است که به دلایل مختلف ایجاد می شود. اما دلیل خارش سر هر چه که باشد، این شرایط گاهی غیرقابل تحمل می شود. خوشبختانه راهکارهای ساده ای وجود دارد که بوسیله آن می توان خارش پوست سر را در خانه درمان کرد. پس برای اینکه بدانید خارش سر شما چه علتی دارد و چگونه درمان می شود، بندهای بعدی را با دقت بخوانید.

درمان عفونت زیر پوست سر

علت خارش سر چیست؟

پوست سر شما از دیگر مناطق بدنتان نازک تر و احتمالاً حساس تر است. از طرفی شامپو، نرم کننده و دیگر محصولات مو دارای موادی هستند که می توانند واکنش های آلرژیک را در پوست سر شما تحریک کنند. حتی مواد طبیعی نیز ممکن است عامل خارش و حساسیت پوست سر شود.فروشگاه اینترنتی دکتر بیز این برند در سال های گذشته با تولید محصولات با کیفیت توانسته سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد.

اما جدای از اثرات مخرب محصولات شیمیایی، مهم ترین عوامل خارش پوست سر عبارتند از:

شوره سر

این بیماری شایع باعث خارش پوستی، خشک و پوسته پوسته شدن پوست سر می شود. پس اگر خارش سر دارید، دنبال پوسته های سفید بر روی مو یا لباس خود باشید. شوره سر مزمن یا مسری نیست، اما می تواند آزار دهنده باشد. اگر به دنبال هستید بدانید که در بیشتر افراد شامپو مخصوص شوره سر و پوست سر این مشکل را تحت کنترل خود درمی آورد. شوره سر شدید به عنوان درماتیت سبورییک شناخته می شود.

شپش موی سر

این حشرات کوچک بالدار روی سر و گردن بیمار زندگی می کنند و باعث خارش قابل توجهی در این ناحیه می شوند. شپش ها از خون انسان تغذیه کرده و تخم های خود را در پایه شافت مو قرار می دهند. این حشرات با خزیدن جا به جا می شوند و می توانند بسیار مسری باشند. به خصوص هنگامی که شما در تماس نزدیک با فرد مبتلا هستید و یا از حوله، شانه، بالش و مواردی از این دست به صورت مشترک استفاده می کنید، احتمال درگیری شما هم وجود دارد.

بیماری فولیکولیت

مو از فولیکول های واقع در پوست رشد می کند. اگر یک فولیکول دچار عفونت باکتریایی یا قارچی شود، ملتهب و تحریک پذیر نیز خواهد شد. این بیماری به نام فولیکولیت شناخته شده و می تواند به فولیکول های دیگر گسترش یابد. این شرایط اغلب باعث ایجاد آکنه، خارش و درد می شود. فولیکولیت خفیف ممکن است طی چند روز بدون درمان خاص برطرف شود. اما در موارد حاد از داروی آنتی بیوتیک یا ضد قارچ در درمان این بیماری استفاده می کنند.

پسوریازیس پوست سر

پسوریازیس یک بیماری مزمن خود ایمنی است که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته بر روی پوست می شود. حدود نیمی از افرادی که به این بیماری دچارند، بر روی سر خود احساس خارش دارند. داروهایی برای این بیماری وجود دارد که توسط پزشک داروخانه نیز تجویز می شود. اما اگر این داروها موثر نبودند، یک متخصص پوست می تواند درمان های قوی تری را تجویز کند.  دقت داشته باشید که تاثیرات مثبت استفاده از محصولات کویین ارایشی زمانی است که به طور منظم از آن استفاده کرده باشید.

قرص ضد حساسیت و خارش پوست یکی از بهترین روش های درمان برای حساسیت و آلرژی است. در دنیای امروز، حساسیت و خارش پوست به یک مشکل رایج برای بسیاری از افراد تبدیل شده است. خارش پوست می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برای مثال ممکن است از گرما، خشکی هوا، رطوبت یا حتی برای تداخل با برخی داروها یا محصولاتی باشد که استفاده می کنید. این مشکلات بسیار آزاردهنده هستند و در ارتباطات ما در روز اثر مستقیم می گذارند. مشکلات پوستی در صورت عدم درمان می تواند منجر به بیماری های جدی پوستی نیز شود.

خوشبختانه راه های مختلفی برای کمک به رفع این مشکل وجود دارد. یکی از راه ها استفاده از قرص های ضد حساسیت و خارش پوست است که می تواند به کاهش التهاب و خارش مرتبط با حساسیت های پوستی کمک کند. این قرص ها به طور ویژه برای تسکین خارش و سایر علایم مربوط به پوست حساس تولید شده اند. با مصرف منظم قرص ضد حساسیت خارش پوست می توانید به کاهش مشکل خارش پوست خود کمک کنید و بدون هیچ گونه مشکلی به امور روزانه خود رسیدگی کنید.

همراه دکتر فارمو باشید تا 5 قرص ضد حساسیت و خارش پوست را به شما معرفی کنیم. همچنین نکات مهم در مورد هر یک از قرص های ضد حساسیت را مطالعه کنید تا از بروز حساسیت های بیشتر پیشگیری کنید.

قرص ضد خارش و حساسیت

قرص های ضد حساسیت و خارش پوست چگونه عمل می کنند؟

قرص های ضد حساسیت و خارش پوست، به شکل خاصی روی بدن فعالیت می کنند تا حساسیت و خارش پوست شما به کلی رفع شود. دارو برای خارش و حساسیت پوست زیادی در بازار وجود دارد که باید بهترین آنها را انتخاب کنید و البته نباید به ترکیبات آن حساسیت داشته باشید.

قویترین قرص ضد حساسیت پوستی

هیستامین یک ترکیب شیمیایی است که توسط سلول های بدن در پاسخ به تماس با مواد حساسیت زا، مانند آلرژی ها، ترشح می شود. این ترکیب می تواند با ایجاد واکنش های التهابی در بدن، علایمی مانند خارش، تورم و سردرد را ایجاد کند. قرص های ضدحساسیت و خارش پوست با مهار عملکرد هیستامین در گیرنده های هیستامینی در بدن، این علایم را کاهش می دهند.

بعضی از قرص های ضدحساسیت و خارش پوست، همچنین می توانند به عنوان مسکن درد و آرامبخش استفاده شوند، زیرا ممکن است با کاهش التهاب و تورم در بدن، درد و علایم دیگری که با حساسیت و خارش پوست همراه هستند را نیز کاهش دهند.

علت حساسیت و خارش پوست چیست؟

در مورد حساسیت و خارش پوست باید گفت که دلایل زیادی در این امر دخیل هستند، ممکن است خشکی پوست (گزروزیس)، اگزما (درماتیت)، پسوریازیس، انگل، سوختگی، زخم و نیش حشرات، عواملی باشند که موجب خارش پوست و حساسیت می شوند.

علت حساسیت و خارش پوست

همچنین، بیماری های داخلی مانند بیماری کبد، بیماری کلیوی، کم خونی، دیابت و برخی سرطان ها نیز می توانند از این عوامل باشند که برای رفع آنها باید از قرص ضد حساسیت و خارش بدن استفاده شود. این عوامل منجر به آزادشدن ماده ای شیمیایی به نام هیستامین در بدن انسان شود.

اختلالات عصبی نیز در خارش پوست تاثیر گذار هستند. شرایط روانی نیز می توانند با خارش پوست و حساسیت همراه باشند. اضطراب، اختلال وسواس فکری و افسردگی از جمله این موارد هستند. برخی از افراد در فصول مختلف دچار حساسیت و آلرژی می شوند که به آن حساسیت فصلی می گویند. برای درمان باید به دنبال مصرف بهترین قرص ضد حساسیت باشید. اسکراب توت فرنگی برای چی خوبه ؟ برای پاکسازی پوست صورت فوق العاده است.

تحریک و واکنش های آلرژیک و حساسیت می تواند باعث حساسیت و خارش پوست شوند. پشم، مواد شیمیایی، صابون ها و چیزهای دیگر می توانند باعث تحریک پوست شده و موجب نارضایتی شما شوند. همچنین، عکس العمل نشان دادن بدن به برخی داروها نیز می تواند از دلایل حساسیت و خارش پوست باشد. بهترین راه برای درمان این حساسیت ها، استفاده از قرص های ضد حساسیت برای خارش پوست است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان عفونت زیر پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان عفونت زیر پوست سر"، کلیک کنید.