در آخرالزمان چه فریبکارانی می‌آیند؟

در آخرالزمان چه فریبکارانی می‌آیند؟

در مورد دوران آخرالزمان هشدارهای زیادی از سوی اهل‌بیت(ع) در احادیث بیان شده است که از میان آنها می‌توان به جعل حدیث و روایت ناصحیح از دین اشاره کرد.

به گزارش ویکی بلاگ، از پیامبر خدا(ص) در کتاب کنزالاعمال، حدیث ۲۹۰۳۲۴ روایت شده است که فرمود: در آخرالزمان دغل‌بازان و فریبکارانی بیایند که حدیث‌هایی نو و روایت‌هایی جدید از دین بر شما بخوانند، آنچنان که نه شما و نه پدرانتان چنین حدیث‌هایی نشنیده باشید. پس دوری گزینید از آنها. مبدا به دام تزویر و فریب‌شان بیافتید.

از علی بن ابی طالب(ع) درباه آخرالزمان پرسیده شد: آیا در آن زمان مومنانی وجود دارند؟ فرمودند: آری. باز پرسیده شد: آیا از ایمان آنان بر اثر فتنه‌ها چیزی کاسته می‌شود؟ فرمود: نه، مگر آن مقدار که قطرات باران از سنگ خارا بکاهد اما آنان در رنج بسر برند.

امیرالمونین(ع) فرمود: زمانی بر مردم بیاید که مقرب نباشد جز به سخن‌چینی و جالب شمرده نشود جز فاجر بودن و تحقیر نشوند جز افراد با انصاف، در آن زمان دستگیری مستمندان زیان و صله رحم لطف و بزرگواری بشمار آید. (نهج البلاغه،حکمت ۱۰۲)

امام سجاد(ع) فرمودند: چون خداوند می‌دانست در آخرالزمان اهل فکر دقیق النظر خواهند آمد، از این جهت قل هوالله و احد و آیاتی از سوره حدید نازل کرد. (بحار ۶۰/۱۸ )

امام صادق(ع) فرمودند: چون قائم ما قیام کند خداوند آنچنان نیرویی به چشم و گوش پیروانش داده که به پیک و پیام‌آور نیازی نداشته باشند و به هرکجای جهان که باشند امام خود را ببینند و سخنش را بشنوند. (بحار ۳۶/۴۵ )

پیامبر (ص) فرمودند: «این دین مدام برپا خواهد ماند و گروهی از مسلمانان از آن دفاع کنند و در کنار آن بجنگند تا قیامت بپا شود» و فرمودند: «در هر عصر و زمانی گروهی از امتم مدافع احکام خدا باشند و از مخالفان باکی نداشته باشند». (کنزالاعمال حدیث۳۴۴۹۹و۳۴۵۰۰)

رسول خدا(ص) در جای دیگری فرمودند: «چون در آخرالزمان دین‌تان دستخوش افکار گوناگون شود، بر شما باد که همچون بادیه نشینان و زنان دینداری کنید که به دل‌هایشان دیندارند و دین آنها از آلایش به افکار مصون ماند». (بحار ۵۲/۱۱۱)

پایان خبر ویکی بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "در آخرالزمان چه فریبکارانی می‌آیند؟" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "در آخرالزمان چه فریبکارانی می‌آیند؟"، کلیک کنید.