طلا و سکه پارسال چقدر گران شد؟ – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

طلا و سکه پارسال چقدر گران شد؟ - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

نادر بذرافشان رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ویکی بلاگ در مورد وضعیت بازار طلا و سکه در سال 1402، اظهار کرد: از ابتدا تا پایان سال 1402 در کل شاهد 9 درصد افزایش نرخ انس جهانی یعنی حدود 187 دلار بودیم. آخرین قیمت انس در سال گذشته 2 هزار و 162 دلار بوده است.

وی افزود: همچنین در طول سال گذشته هر گرم طلای 18 عیار، 26.7 درصد افزایش قیمت یافت که 724 هزار تومان بود؛ قیمت طلا در پایان سال گذشته روی رقم 3 میلیون و 254 هزار تومان ماند.

بذرافشان تصریح کرد: قیمت سکه طرح جدید در طول سال گذشته، 27 درصد افزایش یافت که معادل 7 میلیون و 70 هزار تومان بود. آخرین قیمت سکه طرح جدید در سال 1402 معادل 38 میلیون و 750 هزار تومان بود.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: قیمت سکه طرح قدیم از ابتدا تا انتهای سال گذشته 28.5 درصد افزایش یافت که معادل 8 ملیون تومان بود و آخرین قیمت این سکه روی رقم 36 ملیون تومان ماند.

وی اضافه کرد: قیمت نیم سکه در طول سال گذشته 25 درصد معادل 4 میلیون و 650 هزار تومان افزایش یافت و آخرین قیمت آن 23 میلیون و 150 هزار تومان بود.

بذرافشان تصریح کرد: قیمت ربع سکه هم از ابتدا تا انتهای سال گذشته 26 درصد معادل 3 میلیون تومان افزایش و در پایان سال به 14 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

وی گفت: قیمت سکه یک گرمی تقریباً بدون تغییر ماند و به 7 میلیون تومان رسید.

بذرافشان اظهار کرد: حباب سکه نیز نسبت به طول سال گذشته، 10.8 درصد معادل 680 هزار تومان افزایش داشته که آخرین حباب ثبت شده در بازار 6 میلیون و 950 هزار تومان بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طلا و سکه پارسال چقدر گران شد؟ – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طلا و سکه پارسال چقدر گران شد؟ – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.