طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی خود گفتمان امام خمینی را نهادینه می کند

به مناسبت درگذشت امام راحل (ره):

طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی خود گفتمان امام خمینی را نهادینه می کند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی و رسالتی خود می کوشد این گفتمان را در جامعه دانشگاهی نهادینه کند، در عرصه های مختلف خلاق، مسیله محور و تمدن ساز باشد و این مهم را از طریق سند تحول و تعالی محقق سازد.

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ویکی بلاگ، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، ضمن گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و شهیدان قیام 15 خرداد، از خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی خواست حضوری گسترده در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند.

متن پیام دکتر طهرانچی بدین شرح است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت اند

14 خرداد، سی و چهارمین سالگرد عروج ربانی بنیانگذار کبیر نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) شخصیتی از تبار ایمان، شجاعت و عدالت خواهی است که ندای حق طلبی ایشان علیه حاکمان فاسد رژیم پهلوی با همراهی مردم در جهان طنین انداز شد.

بی تردید قیام خونین 15 خرداد 1342 را می توان نقطه حیاتی در عرصه سیاسی و اجتماعی ایران تلقی کرد که روشنگری امام راحل و همراهی مردم با اندیشه های خردورزانه ایشان موجب شد تا هسته مبارزات علیه یکجانبه گرایی، فساد و استبداد رژیم پهلوی به نتیجه برسد و ثمره آن در قامت جمهوری اسلامی تجلی پیدا کند. به واقع انقلاب اسلامی آمد تا مفاهیم نوینی را پایه گذاری کند، امام راحل انقلاب اسلامی را بنیان نهاد تا رجعت به فطرت انسانی پیش آید.

پس از چهار دهه این نظام، عزت و سرافرازی خود را مدیون حرکت در مسیر نهضت امام خمینی (ره) و هدایت حکیمانه مقام معظم رهبری می داند که به عنوان کشوری مقتدر و مستقل در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی به خود می بالد که حیات و تاسیس آن با تایید و کمک امام خمینی (ره) شکل گرفت و امروز تداوم آن با درایت داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان بزرگترین دستاورد علمی، پژوهشی انقلاب اسلامی در مسیر رفع نیاز های جامعه حرکت می کند و به برکت این نگاه خردورزانه 12میلیون فارغ التحصیل دارد و خانواده ای متشکل از اعضای هییت علمی، کارکنان و دانشجویان ایجاد شده که از آن بهره مند می شوند.

دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی و رسالتی خود می کوشد این گفتمان را در جامعه دانشگاهی نهادینه کند، در عرصه های مختلف خلاق، مسیله محور و تمدن ساز باشد و این مهم را از طریق سند تحول و تعالی محقق سازد. یکی از این رویکردها، چرخش تحول آفرین از آموزش حافظه محور به یادگیری تعالی بخش، عمیق، کاربردی و فایده محور و همچنین بسترساز اشتغال دانش بنیان، مهارت آموزی و کارآفرینی می داند. به بیان دیگر، امروز ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی به تاسی از آموزه های امام راحل و گفتمان انقلاب اسلامی، پاسخگویی به چالش جامعه برای ساخت فردای ایران سرافراز و آباد است.

بی تردید جامعه فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهش در متن انقلاب اسلامی و تبیین اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری متناسب با ضرورت های جامعه توجه می تواند پرچمدار تعمیق آموزه های فرهنگی، اجتماعی و تمدنی ایران اسلامی باشد.

اینجانب با گرامیداشت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهیدان قیام 15 خرداد، از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می خواهم همچون گذشته حضوری گسترده در مراسم سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند و با ادای دین به روح پرفتوح معمار کبیر انقلاب، در جهت اعتلای عزت و بالندگی کشور عزیزمان حرکت کنند. مطمیناً تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) پاسخی قاطع به دشمنان قسم خورده این مرز و بوم خواهد بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی خود گفتمان امام خمینی را نهادینه می کند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی با بازتعریف ساختار ماموریتی خود گفتمان امام خمینی را نهادینه می کند"، کلیک کنید.