فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کال شور سبزوار افتتاح شد

 فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کال شور سبزوار افتتاح شد

ویکی بلاگ/خراسان رضوی همزمان با هفته جهاد کشاورزی فاز اول مجتمع تولید و پرورش ماهیان خاویاری کال شور شهرستان سبزوار افتتاح شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی 24 خرداد در این مراسم گفت: شهرستان سبزوار اکنون به قطب تولید ماهیان خاویاری پرورشی که یک محصول سالم است تبدیل شده است.

غلامرضا قنبری افزود: هدف ما تکمیل زنجیره ارزش تولیدات شیلاتی در این مجتمع است که با تحقق آن تجاری سازی ماهیان خاویاری محقق و جایگاه و برند خاویار تقویت خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمام حلقه های زنجیره پرورش ماهیان خاویاری اعم از حلقه های مولدسازی، تکثیر، تولید بچه ماهی، کارخانه خوراک، مزارع حد واسط پرورشی، مزارع پرورشی، کارخانجات فرآوری و بسته بندی و شبکه صادرات در برنامه تحولی مورد توجه قرار گرفته است.

حسین ابراهیمی کردیانی فرماندار شهرستان سبزوار هم با بیان اینکه تولیدکنندگان امر محالی را ممکن کرده اند تصریح کرد: عزم آن داریم تا تمام موانع اداری برای توسعه این محصول مهم را برداریم و برای رونق این بخش در کنار توسعه زیرساخت ها از تولیدکنندگان در زمینه آبزی پروری حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان سبزوار با تولید سالانه 2700 تن ماهی سردابی و گرمابی در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات را در این استان داشته است.

پایان خبر ویکی بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد " فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کال شور سبزوار افتتاح شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با " فاز اول مجتمع پرورش ماهیان خاویاری کال شور سبزوار افتتاح شد"، کلیک کنید.