ما مردگان بودیم، امام خمینی ما را زنده کرد!

ما مردگان بودیم، امام خمینی ما را زنده کرد!

حالا پیرمرد رفته؛ ما اما قانع نبودن را آموختیم از او. بسیارخواهی را. تن به دنایت ندادن را. و جهان را از دریچه ندیدن را. ما از آن کلبه خارج شده ایم حالا. تن به طوفان داده ایم. اصلا خودمان طوفان به پا کرده ایم.

به گزارش ویکی بلاگ، مهدی مولایی در مطلبی در کانال تلگرامی «عجم علوی» نوشت:

مردمانی بودیم کوتاه بین و قانع، ما. پناه گرفته در کلبه ای طوفان زده، خرسندانه از دریچه های محقّر به جهان می نگریستیم. خیانتی بزدلانه به چشم؛ به حق رویت. آرام و در انفعال. قانع و کم خواه. و خیال می کردیم زندگی این است. در حاشیه امن و پست، حقیرانه زیستن و در امان بودن از طوفان. تا آنکه آن پیرِ آتش در چشم و زیاده خواه ناگهان درب کلبه نمور تاریک مان را گشود. نور توی کلبه دوید. با آن نگاه در هم کوبنده و مغلوب کننده. گفت که هاه! ای مردمان کمینه خواه راضی به یک دَه حق خویش، برخیزید. که قناعت کاران، پست ترین مردم روزگار ما هستند. چرا که قناعت این زمان چیزی نیست جز نیم تشنه نگاه داشتن اسبی که راهی دراز را به قصد خوب نوشیدن پیموده است. گفت که قناعت، دنایت است. قانع نباشید. و دریچه کوچک کلبه را گِل اندود کرد و ما را برخیزاند. 

حالا پیرمرد رفته؛ ما اما قانع نبودن را آموختیم از او. بسیارخواهی را. تن به دنایت ندادن را. و جهان را از دریچه ندیدن را. ما از آن کلبه خارج شده ایم حالا. تن به طوفان داده ایم. اصلا خودمان طوفان به پا کرده ایم. ما برکنار ماندگان در حاشیه امن و تاریک جهان، خود حالا در خط اول مبارزه با مستکبرانیم. او به ما گفت که «هیچ طاهری، بیرون میدانِ دایمِ نبرد با فساد، طاهر نمی ماند. برکنار ماندن، بیماری است». ما حالا زیاده خواهیم. جز به جهانی زیر بیرق لااله الاالله قانع نیستیم حالا. موشک هایمان را از خاک ایران مستقیما، به قلب استکبار می زنیم. میلیون میلیون هنوز توی خیابان می ریزیم. چریک هایمان، عکس خمینی بر سینه و بر خنجر، منطقه را زیر چکمه هایشان گرفته اند. دریا را قبضه کرده اند. جهان را، قلب دانشگاه های استکبار را، بیدار کرده ایم. چفیه بر دوش و نامه ی آقا در دست،  در صحن دانشگاه نیویورک. فطرت ها برانگیخته شده. ما حالا، که روزگاری جهان را از دریچه کوچک کلبه مان تماشا می کردیم، عالم را از فراز قله می نگریم. ما مستضعفان کلبه نشین قناعت کار، حالا جز به وراثت تمام زمین راضی نیستیم. ما مردگانی بودیم، امام خمینی ما را زنده کرد!

به اقتباس از سه دیدار نادر ابراهیمی

پایان خبر ویکی بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ما مردگان بودیم، امام خمینی ما را زنده کرد!" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ما مردگان بودیم، امام خمینی ما را زنده کرد!"، کلیک کنید.