مشاهده موارد استفاده از ال ای دی نواری در نورپردازی معماری

ال ای دی نواری یکی از انواع پرکاربرد ال ای دی ها به شمار می رود که علاوه بر ویژگی های فنی متعدد، دارای شکل ظاهری خاصی هستند. به طور کلی در دنیای امروز از ال ای دی ها یا همان دیودهای نورافشان به صورت گسترده در صنایع مختلف استفاده می شود، و این ال ای دی های در برخی از نمونه ها دارای طیف رنگی گسترده ای هستند و می توان با توجه به رنگ نوری تولید شده ، کاربردهای مختلفی را از آنها تعریف کرد. از ال ای دی ها به صورت گسترده در ساعت های شهری تا تابلوهای متحرک، تلویزیون های شهری و غیره استفاده می شود و در واقع انواع زیبایی های بصری و نوری که در مکان های مختلف مشاهده می کنیم حاصل کارکرد ال ای دی ها هستند. امروزه از ال ای دی ها علاوه بر موارد ذکر شده برای تامین روشنایی نیز استفاده می شود و دارای انواع گوناگونی هستند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد ال ای دی نواری مطالبی ارائه دهیم.

ال ای دی نواری چیست؟

ال ای دی نواری که گاها به آنها ال ای دی ریسه ای نیز گفته می شود، از محبوب ترین ابزار روشنایی تزئینی به شمار می روند که به طول معمول می توان از آنها برای تامین روشنایی های مختلف استفاده کرد. در این محصول، ال ای دی ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به صورت موازی و پشت سر هم روشنایی مورد نظر را ایجاد می کنند و عمده کاربرد آنها برای موارد دکوراتیو و برای تاکید بر یک عنصر می باشد. به عبارت ساده تر ریسه های ال ای دی ابزاری هستند که که چیپ های ال ای دی با فواصل معین در درون آنها قرار گرفته اند  و تعداد ال ای دی ها در این محصولات از ۶۵ تا ۱۸۵ عدد در آنها متغیر می باشد و به نوعی میزان روشنایی یا تاثیرگذاری آنها به تعداد ال ای دی ها و ولتاژهای کاربردی آنها بستگی دارد.

ال ای دی نواری یا همان ریسه ای محصولاتی هستند که برای تامین روشنایی مورد نظر با آنها می توان از ریموت ها و یا ابزار کنترل دیگر نیز استفاده کرد، و این کنترل کننده علاوه بر روشن و خاموش کردن ال ای دی ریسه ای می تواند شدت رنگ و یا حتی نوع رنگ نور آنها را کنترل کند. همچنین این ال ای دی ها با توجه به شیوه ساختار خود قابلیت استفاده در محیط های داخلی و بیرونی را دارند و بهتر است برای محیط های بیرونی از نمونه های ضد آب و البته با کیفیت آنها استفاده نمود.

تفاوت ال ای دی نواری و شلنگی

ال ای دی نواری محصولی است که ذکر نام آن برای برخی از افراد ریسه های شلنگی را یادآوری می کند اما واقعیت این است که این ال ای دی محصولی به روز تر و بهتر از انواع ال ای دی های شلنگی می باشد. ال ای دی نواری و ریسه های شلنگی دو محصول با شباهت های ظاهری زیاد به هم می باشند و بایستی در هنگام خرید دقت نمود تا نمونه های ال ای دی خریداری شوند، زیرا مزایای بیشتری دارند. برای مثال ریسه های شلنگی روشنایی شبیه لامپ های رشته ای قدیمی دارند و به همین دلیل مصرف انرژی زیادی دارند و همین موضوع نیز باعث تولید حرارت زیاد در آنها شده و طول عمر آنها را کاهش می دهد، از طرفی تولید حرارت زیاد نیز برای طراحی های داخلی نیز می تواند باعث بروز حوادث مختلف و یا حتی آتش سوزی شود. کیفیت نوری و رنگ دهی ریس های شلنگی بسیار پایین تر از ال ای دی های نوری است و دلیل اصلی این موضوع است که لامپ های ریسه های شلنگی، نور رنگی از خود ندارند و نور رنگی تولید شده به دلیل رنگ شلنگ است و به همین دلیل کیفیت نوری آنها پایین می باشد. اما ال ای دی های نوری به صورت کامل نور خود را به صورت سفید یا رنگی تولید می کنند و به همین دلیل رنگ جذاب تری دارند، همچنین ال ای دی های نواری  به دلیل مصرف کم انرژی، تولیدی گرمای کمتری دارند و به همین دلیل طول عمر آنها بیشتر می باشد.

برای آگاهی از قیمت و خرید انواع محصولات نورپردازی از وارد کننده معتبر، بدون واسطه میتوانید با شماره 09124791776 در ارتباط باشید.

ال ای دی یسه ای

کاربردهای ال ای دی نواری

ال ای دی نواری محصولی است که عمده استفاده آن برای اجرای نورپردازی های دکوراتیو است ولی با این حال گاه از آنها برای موارد مختلف دیگر نیز استفاده می شود که مهمترین آنها عبارتند از:

  • اجرای طراحی داخلی ساختمان ها: نوری یکی از عناصر مهم در اجرای دکوراسیون داخلی ساختمان ها به شمار می رود و با لامپ های سنتی و یا حتی نمونه های کم مصرف این کار مقرون به صرفه نیست زیرا روشنایی بلند مدت باعث اعمال هزینه ها و همچنین استهلاک چراغ های تزیینی می شود، و به همین دلیل می توان با استفاده از چراغ های ال ای دی ریسه ای ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی، طرح مورد نظر را با جلوه و کیفیت بالاتری اجرا کرد.
  • اجرای طراحی های خارجی: در محیط های خارجی و عمومی که شرایط آب و هوایی مختلف می باشد برای نورپردازی دکوراتیو بایستی تا حد امکان از چراغ هایی استفاده شود که در کنار مصرف انرژی پایین و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی، از امنیت استفاده استانداردی برخوردار باشند و در این حالت نیز استفاده از ال ای دی های ریسه ای گزینه مناسبی است.
  • ایجاد علائم هشدار دهنده: در برخی از محیط ها مثل اتوبان ها، جاده ها، مراکز صنعتی و غیره برای اعلام هشدارها و یا انتقال مفاهیم بصری نیز می توان از ال ای دی ریسه ای استفاده کرد. به دلیل مصرف انرژی کم و قابلیت استفاده در شرایط محیطی مختلف، می توان با اطمینان خاطر از آنها استفاده کرد.
  • اجرای نورپردازی های دکوراتیو موقت: یکی دیگر از کاربردهای این این ریسه های ال ای دی برای اجرای نورپردازی های دکوراتیو موقت است. چون این ریسه قابلیت نصب و جمع آوری سریعی دارند و در کنار این موضوع تنوع رنگی بالا و بازدهی نوری فوق العاده ای دارند، و می توان به راحتی ایده های نوری و طراحی خود را اجرا کرد.

مشاهده موارد استفاده از ال ای دی نواری در نورپردازی معماری

کاربردهای ال ای دی نواری

معرفی انواع ال ای دی نواری و ویژگی های آنها

ال ای دی نواری معمولا با تکنولوژی های یکسانی ساخته می شوند اما از لحاظ شکل ظاهری، کاربرد و غیره می توان آنها را به دسته بندی های مختلفی تقسیم نمود. برای مثال یکی از روش های دسته بندی رایج این چراغ بر اساس تعداد چیپ ها و بازدهی نوری آنها است و می توان بر اساس نیاز خود یکی نمونه از آنها را خریداری کنند. دسته بندی دیگر ال ای دی های نواری بر اساس تکنولوژی ساخت است که به سه دسته ریسه های نواری  اس ام دی، ریسه های نواری تک لاین و ریسه های نواری دو لاین تقسیم بندی می شوند و هر کدام از آنها ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند و می توان در موارد مورد نظر از آنها استفاده کرد.

معرفی انواع ال ای دی نواری

مزایای استفاده از ال ای دی نواری

ال ای دی نواری یک ابزار روشنایی با کیفیت است که استفاده از آن دارای مزایای زیادی است که رنگ شفاف و طول عمر بالا از جمله آنها می باشند. اما از دیگر قابلیت این نوارهای نوری داشتن تنوع رنگی بالا می باشد و به همین دلیل می توان برای اجرای انواع نورپردازی ها از آنها استفاده نمود. از آنجایی که ریسه های نواری ال ای دی برای محیط های بیرونی نیز کاربرد دارند به همین دلیل یکی دیگر از ویژگی های آنها، ضد آب بودن می باشد و به همین دلیل می توان از کیفیت کاری و طول عمر آنها در شرایط محیطی فضاهای باز و غیره استفاده کرد. عمچنین موردی دیگری که می توان از آن به عنوان مزیت استفاده از ال ای دی های نوری نام برد، قابلیت نصب آسان آنها می باشد و این موضوع نیز باعث شده که استفاده از این ابزار دکوراتیو روشنایی، در سطح گسترده استفاده شود. اما مهمترین مزیت این محصول قیمت مناسب و صرفه اقتصادی آنها می باشد، در واقع نوارهای ال ای دی نسبت به نمونه های مشابه قیمت کمتری دارند، و مصرف انرژی آنها نیز پایین بوده و در کنار طول عمر بالا استفاده از آنها کاملا مقرون به صرفه می باشد.

ویدیو برسی دیفیوزر ارزان و خوب در youtube

مزایای استفاده از ال ای دی نواری

خرید انواع ال ای دی نواری

ال ای دی نواری محصولی است که تحت برندها و مدل های مختلفی تولید می شود و بایستی برای خرید این محصول بر اساس نیاز خود اقدام کرد و آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کرد تا بتوان ضمن تهیه محصول با کیفیت، قیمت مناسب تری را نیز پرداخت نمود. 

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مشاهده موارد استفاده از ال ای دی نواری در نورپردازی معماری" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مشاهده موارد استفاده از ال ای دی نواری در نورپردازی معماری"، کلیک کنید.