نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشور‌های عضو «بریکس»

نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشور‌های عضو «بریکس»

زمینه استفاده و تبادل ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه ایران و کشور‌های عضو بریکس در الکامپ فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری ویکی بلاگ، میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین المللی در ششمین نشست کارگروه زیرساخت‌های پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس حضور یافت.

 پیرو عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بریکس در آغاز سال ۲۰۲۴ و ضرورت نقش آفرینی فعال کشور در این سازمان بین المللی، معاونت علمی، فناری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با توجه به مأموریت‌ها و راهبرد‌های ملی و به منظور ارائه تصویری از ظرفیت‌های علمی، فناوری و نوآوری کشور در عرصه بین المللی و شبکه سازی و تعاملات جهانی حضور فعالی در رویدادها، برنامه‌ها و کارگروه‌های تخصصی این سازمان داشته است.

ششمین نشست کارگروه زیرساخت‌های پژوهشی و طرح‌های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس از اول جولای به مدت چهار روز در کشور روسیه در حال برگزاری است.

در این نشست بین المللی تجارب کشورمان در ایجاد و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه علم، فناوری و نوآوری و توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرا و راهبری طرح‌های کلان ملی فناوری به سایر شرکت کنندگان ارائه شد.

بریکس نام گروهی از کشور‌ها به رهبری قدرت‌های اقتصادی نوظهور جهان است که برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می‌شود. از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی عربستان سعودی و مصر به عضویت دائمی بریکس درآمدند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشور‌های عضو «بریکس»" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش‌آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشور‌های عضو «بریکس»"، کلیک کنید.