هشدار گرمازدگی در حج/ 40 نفر بستری شده اند

هشدار گرمازدگی در حج/ 40 نفر بستری شده اند

رییس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت با اعلام شمار زایران بستری شده در بیمارستان ها که به 40 نفر رسیده است، به افزایش دمای هوا در عربستان که به 42 درجه رسیده، اشاره کرد و درباره احتمال تشدید گرمازدگی در بین زایران هشدار داد.

به گزارش ویکی بلاگ، دکتر سیدعلی مرعشی ـ رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ـ که در عربستان به سر می برد، با اشاره به تدارک امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی ویژه ایام تشریق (مناسک حج)، اظهار کرد: تمام ظرفیت ها برای ارایه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به حجاج در ایام تشریق فراهم شده است و با توجه به گرمای 41 و 42 درجه کشور عربستان در این روزها، زایران به توصیه های پزشکان برای پیشگیری از گرمازدگی توجه ویژه داشته باشند.

او همچنین از ارایه بیش از 100 هزار و 900 مورد خدمات پزشکی به زایران تا غروب دوشنبه (14 خرداد) خبر داد و افزود: بیش از 74 هزار و 200 مورد خدمات درمانی در مکه و بیش از 26 هزار و 600 مورد خدمات در مدینه به زایران ارایه شده است. تعداد ویزیت در درمانگاه های ایرانی در مکه و مدینه نزدیک به 16 هزار مورد است. علاوه بر این 2968  مورد ویزیت تخصصی  و 43 هزار و 523 مورد ویزیت هم در مطب های مجموعه های اقامتی انجام شده است. همچنین 4381 مورد خدمات پاراکلینیک، 29هزار و 200 مورد خدمات پرستاری، 29 هزار و 200 مورد خدمات بستری و 2556 مورد خدمات مددکاری و امداد و انتقال برای زایران انجام شده است.

مرعشی گفت: درحال حاضر 15 بیمار در بیمارستان های سعودی و 25 بیمار دیگر در بیمارستان و درمانگاه مرکزی هلال احمر در مکه و مدینه بستری و از خدمات در مانی بهره مند می شوند.

به گفته رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، زایران، شرایط جسمی قابل قبولی قرار دارند و ارایه خدمات درمانی به زایران کاروان ها در مدینه و مکه تا پایان عملیات حج ادامه خواهد داشت.

پایان خبر ویکی بلاگ

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار گرمازدگی در حج/ 40 نفر بستری شده اند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار گرمازدگی در حج/ 40 نفر بستری شده اند"، کلیک کنید.