ورزشگاه پیر تختی راه نفس می خواهد

ورزشگاه پیر تختی راه نفس می خواهد

سید احمد موسوی : همانطور که می دانیم فوتبال لرستان از قدیم الایام همواره مهد ستاره هایی بوده که خیلی زود تاثیرگذاری آنها در بالاترین سطح فوتبال کشور بر همگان عیان شده و با درخشش ستاره ها که تعدادشان هم کم نبود رفته رفته ساختار فوتبال لرستان به ساختار مستحکمی در غرب ایران تبدیل شد.

با بروز استعدادهای ناب لرستانی در جام های مختلف کشور بدون منابع مالی که البته در آن سالها مادیات اولویت فوتبال نبود در مقابل تیم های قدرتمند کشور صف آرایی نمودند و تیم های لرستانی مستمرا حریفی قدر و مستحکم برای رقبا بشمار می رفت اما بعدها که منابع مالی جای پای خود را در ورزش محکم نمود این لرستان بود که بواسطه نداشتن صنعتی پویا و اسپانسری قدر رفته رفته از قافله رقابت عقب ماند و رقبایش گوی سبقت را از او ربوده و خود را به بالاترین سطح فوتبال ایران رساندند .

فارغ از مشکلات مالی اما ظرفیت و پتانسیل فوتبال در لرستان به نحوی بود که تعصب و غیرت در میان بازیکنان لرستانی حرف اول را می زد آنها توانستند با دست خالی دست به کار بزرگی در دهه 60 بزنند شکست تیم قدرتمند پرسپولیس در سال 65 در مسابقات جام حذفی توسط خیبر خرم آباد رقم خورد و اتفاقی نادر در آن مقطع زمانی در ورزش کشور بود این تیم با شایستگی به فینال رفت و در دیدار نهایی با قبول شکست مقابل ملوان نایب قهرمانی ایران را از آن خود کردند.

خیبر یکی از تیمهای ریشه دار کشور است که در هر برهه ای در صحنه فوتبال کشور حضور داشته اما در سال 99 با تغییر مالکیت به مسعود عبدی فصل تازه و متفاوتی از این تیم در فوتبال ایران آغاز شد و با برنامه ریزی شبانه روزی و برخلاف گذشته دعوت از همه کسانی البته غیر بومی ها که می توانستند به تیم کمک کنند و با یک پوست اندازی توانست پس از سه سال مزد ایده ها و تفکرات متفاوت فوتبالی را گرفته و این تیم ریشه دار و پرطرفدار غرب ایران را به لیگ برتر کشور برساند .

اما کار در لیگ برتر به مراتب سخت تر و حساس تر از گذشته است و در فصل جدید همه نگاه ها به لرستان است که علی رغم داشتن زیرساخت هایی نه چندان مطلوب اما چالش های فراوانی دارد که می تواند مسیر موفقیت را با دشواری همراه نماید .

همانطور که گفتیم فصل ، فصل شکوفایی فوتبال در لرستان است که بایستی زیرساختهای آن نیز شکوفا شوند شکوفایی زیرساختی میسر نخواهد شد مگر با ایجاد زمینهای متعدد چمن در نقاط مختلف شهر که متاسفانه طی چندسال گذشته علی رغم اینکه اراضی مستعدی در شهر خرم آباد با کاربری ورزشی وجود داشته اما شاهد اقدام موثری برای بالفعل نمودن آن از سوی مدیران نبوده ایم.

با شرایط مثبت بوجود آمده حال حاضر قطعاً ممبعد شاهد افزایش انگیزه و میل نوجوانان و جوانان به فوتبال خواهیم بود بنابراین توسعه زیرساخت ها امری الزامی می باشد در کنار آن رقبای خیبر در لیگ های برتر و جام حذفی تیمهای متمولی هستند که سالهاست با داشتن امکانات و تجهیزات مطلوب و انتطارتی در سطح حرفه ای با سفر به خرم آباد به رویارویی با این تیم خواهند پرداخت لذا امکانات ورزشی و رفاهی از جمله زمینهای فوتبال و هتل و مکانهای اقامتی استان بشدت نیازمند ارتقا میباشند.

بنابراین روی سخن ما با شخص سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان است که از همین حالا بایستی بفکر افزایش زمینهای چمن فوتبال و ارتقای کیفی مراکز رفاهی در مرکز استان باشد چرا که ورزشگاه پیر و کهن تختی خرم آباد با بیش از 50 سال قدمت دیگر جوابگوی میزبانی از حجم بالای مسابقات استانی و کشوری را ندارد و چند سالی میشود که با رنگ و لعاب کردن سرپا نگه داشته شده لذا اگر بدنبال توسعه فوتبال هستیم این موضوع را میبایست در اولویت کارهای روزمره خود قرار داده تا با احداث زمینهای چمن فوتبال مسابقات هم زیر ساخت های ورزش را توسعه و گسترش داده و هم راه نفسی برای ورزشگاه پیر تختی باقی گذاریم.

گذشته از مجموعه جدید ورزشی 15 هزار نفری خرم آباد با فاصله خیلی زیاد از شهر که در آستانه بهره برداری قرار دارد اراضی مجموعه ورزشی سبزی پرور در گلدشت شرقی ، اراضی مجموعه ورزشی در گلدشت غربی ،اراضی بلااستفاده میدان سوارکاری شهید فتحی محمدی در دره گرم و چندین مورد دیگر که قطعاً اداره کل ورزش بهتر از ما مطلع است ظرفیتهای بالقوه ای هستند که اگر آنها را بالفعل نماییم با ایجاد تعداد زیادی چمن تمرینی و مسابقاتی مشکلات فوتبال مرکز استان قطعاً مرتفع می گردد .

لذا هنر مدیریتی مدیران ورزشی اینجا خود را نشان خواهد داد که با پیگیری ، رایزنی و پای کار آوردن نماینده های مجلس به بهانه حضور خیبر در لیگ برتر و عمر بالای ورزشگاه تختی با جذب اعتبارات مورد نیاز از وزارت ورزش نسبت به تبدیل به احسن نمودن ظرفیت های بالقوه و احداث زمینهای جدید فوتبال در مرکز استان گامی مهم و اساسی که یک مطالبه جدی و بی چون و چرای جامعه فوتبال خرم آباد است برداشته شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ورزشگاه پیر تختی راه نفس می خواهد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ورزشگاه پیر تختی راه نفس می خواهد"، کلیک کنید.