پورعباس: اعلام نمرات نهایی دانش آموزان واقعی نیست/ شایعه پراکنی درمورد تقلب رسانی مراقبان به دوازدهمی‌ها!

در گفت‌وگو با ویکی بلاگ مطرح شد؛

پورعباس: اعلام نمرات نهایی دانش آموزان واقعی نیست شایعه پراکنی درمورد تقلب رسانی مراقبان به دوازدهمی‌ها!

سرپرست سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور با بیان اینکه، اعلام هیچ کدام از نمرات نهایی دانش آموزان واقعی نیست گفت: تقلب رسانی مراقبان به دانش آموزان دوازدهمی در زمان برگزاری امتحانات نهایی شایعه‌ای بیش نیست. 

عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری ویکی بلاگ، در پاسخ به این سوال که چرا نمره امتحانات نهایی برخی از دانش آموزان پایه دوازدهم طی روز‌های گذشته اعلام شده است با وجود اینکه طی اطلاعیه‌ای خبر از اعلام نمرات پس از برگزاری کنکور آمده است؟، اظهار کرد: وقتی سامانه‌ای فعال نیست، دانش آموزان پایه دوازدهم چگونه توانسته اند نمرات خود را مشاهده کنند؟، حتی اگر رویتی هم صورت گرفته باشد، بعید است که نمرات واقعی باشند. 

وی افزود: آموزش و پرورش هم اکنون آماده اعلام نتایج نمرات پایه دوازدهم دانش آموزان است، اما توصیه شده است که پس از آزمون سراسری نتایج اعلام شوند؛ چرا که احتمال دارد فضای کنکور برای برخی از دانش آموزان تحت الشعاع قرار گیرد. 

پورعباس درباره صحت کمک برخی از مراقبان مدارس بالاشهر به دانش آموزان پایه دوازدهم در زمان برگزاری امتحانات نهایی گفت: چنین موضوعی امکان پذیر نیست؛ چرا که دانش آموزان ساکن در مناطق بالاشهر در همان مدارس بالاشهر در امتحانات نهایی شرکت نمی‌کنند و حوزه بندی‌ها نه تنها در زمان کنکور بلکه امتحانات مختص آموزش و پرورش هم انجام می‌شود. مثلا دانش آموز منطقه ۴ در منطقه یک یا بالعکس اتفاق می‌افتد. 

سرپرست سازمان ملّی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ادامه داد: در هم آمیختگی دانش آموزان در مدارس قابل شناسایی نیست؛ چرا که هیچ دانشی در مدرسه خود امتحان نمی‌دهد و این موضوع قابل قبول نیست. 

وی درباره تصحیح برگه‌های امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم گفت: تصحیح برگه‌های امتحانی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت ناشناس و در سطح کشوری انجام می‌شود و تنها مختص منطقه نیست؛ بنابراین امکان نفوذ در این راستا وجود ندارد و مسیر رو به رشد است و شایعات نباید خیلی تاثیری بر ذهنیت دانش آموزان بگذارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پورعباس: اعلام نمرات نهایی دانش آموزان واقعی نیست/ شایعه پراکنی درمورد تقلب رسانی مراقبان به دوازدهمی‌ها!" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پورعباس: اعلام نمرات نهایی دانش آموزان واقعی نیست/ شایعه پراکنی درمورد تقلب رسانی مراقبان به دوازدهمی‌ها!"، کلیک کنید.