۱۰ هزار متر مربع صنایع دستی در خراسان جنوبی تولید شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

۱۰ هزار متر مربع صنایع دستی در خراسان جنوبی تولید شد - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ویکی بلاگ: حسنعلی فولادی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در استان در رشته بافته‌های داری فعالیت و دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند.

وی با اشاره به تولید حدود ۱۰ هزار مترمربع صنایع‌دستی داری در استان تا پایان تیر امسال افزود: گلیم بافی، بافت قالیچه، گبه بافی، پلاس بافی، سفره آردی و سیاه چادربافی از جمله رشته‌های بافته‌های داری استان است.

فولادی اظهار کرد: از جمله تولیدات شاخص صنایع‌دستی داری در استان محصولات سفره آردی، گلیم‌ها و گبه‌های عشایر خراسان جنوبی، سیاه چادرهای عشایری و قالیچه‌های قهستان است.

وی بیان کرد: عمده‌ترین مراکز تولید سفره آردی در روستای گریمنج قاین، قالیچه زیرکوه، گلیم و پلاس قهستان درمیان، قالیچه و گبه‌های عشایری در سربیشه، زیرکوه، نهبندان و خوسف، سیاه چادر در روستای سیدال نهبندان و گلیم در بیرجند، سرایان، قائنات و نهبندان است.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: عمده این محصولات در بازارهای داخلی عرضه می‌شود و بخشی از آن به صورت چمدانی صادر می‌شود.

فولادی میانگین تولید سالانه صنایع دستی داری استان را ۴۰ هزار متر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: ارزش این تولیدات بیش از ۸۰ میلیارد تومان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۱۰ هزار متر مربع صنایع دستی در خراسان جنوبی تولید شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۱۰ هزار متر مربع صنایع دستی در خراسان جنوبی تولید شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.