اسطوره شیرجه ایران سفیر ورزش فدراسیون ورزش های آبی جهان شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

اسطوره شیرجه ایران سفیر ورزش فدراسیون ورزش های آبی جهان شد - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ویکی بلاگ و به نقل روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، با دعوت از فدراسیون ورزش های آبی جهان و هماهنگی های صورت گرفته توسط مسیولان فدراسیون شنا و کمیته ملی المپیک تقی عسگری اسطوره شیرجه ایران برای برگزاری مراسم تقدیر از ایشان و انجام شیرجه افتخاری راهی مسابقات ورزش های آبی قهرمانی جهان به میزبانی دوحه قطر شد.

اسطوره شیرجه ایران که 99 سال سن دارد در حضور حسن المسلم رییس فدراسیون ورزش های آبی جهان بصورت افتخاری به آب شیرجه زد و مدال طلا کسب کرد.

پس از تقدیر از عسگری، وی بعنوان سفیر ورزشی فدراسیون ورزش های آبی جهان از رشته شیرجه انتخاب شد.

محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا در جریان این مراسم از تقی عسگری بعنوان اسطوره تکرار نشدنی شیرجه ایران و دنیا یاد کرد و از مسیولان ورزش های آبی جهان برای تدارک دیدن این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

تقی عسگری متولد بهمن ماه 1303 است. وی در سن بیست سالگی یعنی در سال 1323 نایب قهرمان رشته شیرجه کشور شد و سپس تا سال 1344 به طور متناوب در 11 دوره مسابقات شیرجه قهرمانی کشور شرکت کرد و 9 بار به مقام قهرمانی و 2 بار هم نایب قهرمان این رقابتهای مهم داخلی دست یافت. وی در بخش بین الملل هم با حضور در بازیهای آسیایی دهلی نو در سال 1330 موفق شد در دو رشته شیرجه از سکوو تخته برای اولین بار در تاریخ ورزش شیرجه کشور و در میدان مهم بازیهای اسیایی به روی سکو رفته و دو مدال ارزشمند را از آن خود کند . آخرین سالی که تقی عسگری در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد، 41 ساله بود و پس از کسب مقام نخست، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد ، و از آن پس این چهره سرشناس ورزش شیرجه کشور به دلیل سوابق درخشان و تکرار ناشدنی فوق با لقب «پدر شیرجه ایران» نامیده و شناخته می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسطوره شیرجه ایران سفیر ورزش فدراسیون ورزش های آبی جهان شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسطوره شیرجه ایران سفیر ورزش فدراسیون ورزش های آبی جهان شد – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.