هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری ویکی بلاگ، علیرضا فرجی کارشناس هواشناسی مازندران گفت: با عبور امواج تراز میانی جو از امروز سه شنبه تا بعدازظهر پنج شنبه شاهد افزایش دما و وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات خواهیم بود.

فرجی درباره افزایش دمای هوا، کاهش نسبی رطوبت و آتش سوزی در عرصه های جنگلی استان هشدار داد و افزود: شهروندان و مسافران از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل ها جداَ خودداری کنند و یا قبل از ترک محل از خاموش شدن کامل آتش اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت: با توجه به احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مناطق بالادست استان، هم استانی ها به ویژه دهیاران و روستاییان ساکن در حاشیه جنگل، در صورت مشاهده هر گونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله موارد را به نزدیک ترین مراکز امدادی و خدماتی اطلاع دهند.

فرجی ضمن هشدار درباره افزایش دما و وزش باد گرم در روزهای آینده از احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ های روان از کوه در محورهای استان خبرداد و گفت: رانندگان از توقف در جاده های کوهستانی استان بخصوص کندوان و هراز پرهیز کنند چرا که احتمال ریزش سنگ و رانش کوه در این جاده وجود دارد.

منابع طبیعی مازندران هم از مردم خواست از روشن کردن آتش در دامنه و حاشیه جنگل ها و مراتع خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی با سامانه 1504 و 139 تماس بگیرند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نسبت به آتش سوزی جنگل ها در مازندران – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.