قدمت تیاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

قدمت تیاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ویکی بلاگ، بهنام نظری عصر جمعه در آیین اختتامیه دومین جشنواره تیاتر منطقه ای خیابانی شهرستان محلات اظهار کرد: تیاتر خیابانی قدمتی به اندازه تاریخ ایران اسلامی دارد و تاریخچه آن در کشور ما به تعزیه و نقالی و پرده خوانی برمی گردد که امروزه به یک عنصر حرکتی در کنار هنر تیاتر قرار گرفته و توانسته خود را به این جایگاه برساند.

وی ادامه داد: در کنار تشابهات تیاتر صحنه ای با تیاتر خیابانی موضوعاتی چون پرداختن به موضوعات اجتماعی و سیاسی جامعه که مردم با آن مواجه هستند باعث شده تیاتر خیابانی ارتباط خوبی با مردم پیدا کرده و چنانچه این ارتباط به صورت مداوم ادامه پیدا کند، قله های صعود به بهترین شکل طی خواهد شد.

نظری تصریح کرد: تیاتر خیابانی در انحصار محدودیت های پیچیده و دست و پاگیری که برای مردم آزردگی ایجاد می کند، نیست و خود را در دل مردم جای داده و ارتباط تنگاتنگی با مردم گرفته است.

معاون استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه تیاتر خیابانی با اندیشه مردم به شکل مستقیم ارتباط برقرار کرده، توانسته این مسیر را به بهترین شکل طی کند.

نظری گفت: ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که می تواند در قالب تیاتر خیابانی به صحنه آمده و به مردم عرضه شود و آنچه که در یک ساعت تیاتر روی صحنه می آید، گاهی فراتر از چند هزار صفحه نوشته است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قدمت تیاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قدمت تیاتر خیابانی به بلندای تاریخ ایران اسلامی است – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.