شناسایی بیمار مبتلا به تب کریمه‌ کنگو در اهر 

شناسایی بیمار مبتلا به تب کریمه‌ کنگو در اهر 

ویکی بلاگ/آذربایجان شرقی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر از شناسایی بیمار قطعی مبتلا به تب کریمه‌ کنگو در این شهرستان خبر داد. 

 میثم  گنجه روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به شناسایی یک بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو در شهرستان اهر و هشدار و آماده باش جدی در این خصوص گفت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق ذبح غیر بهداشتی دام آلوده به انسان منتقل می‌شود. 

وی افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار بوده که توسط کنه منتقل می شود و یک بیماری ‌مشترک بین انسان و حیوان  است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: بیماری تب کریمه کنگو از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء آلوده آن و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می گردد که برای جلوگیری از انتقال این بیماری رعایت مسائل بهداشتی بسیار موثر است. 

گفتنی است: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با رعایت اصول بهداشتی شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها، سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان و اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است. 

پایان خبر ویکی بلاگ 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی بیمار مبتلا به تب کریمه‌ کنگو در اهر " هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی بیمار مبتلا به تب کریمه‌ کنگو در اهر "، کلیک کنید.