صدور بیش از ۱۱۸۰ سند مالکیت روستایی و شهری در خراسان جنوبی – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

صدور بیش از ۱۱۸۰ سند مالکیت روستایی و شهری در خراسان جنوبی - خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار ویکی بلاگ، قاسم تنها صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت از ابتدای امسال تعداد هزار و ۱۸۳ جلد سند در سطح استان صادر شده که از این تعداد ۸۴۹ جلد سند روستایی و ۳۳۴ جلد سند شهری است.

وی گفت: هدف اصلی این نهاد، رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از دیگر مزایای صدور سند می‌توان به کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی و کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی اشاره کرد.

تنها بیان کرد: بر صدور سند مالکیت واحدهای روستایی و شهری تاکید جدی داریم چرا که توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: در راستای برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون نیز تعداد ۸۵ هزار و ۵۳۷ جلد سند صادر شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد ۷۴ هزار و ۲۱۵ جلد سند روستایی و ۱۱ هزار و ۳۱۲ جلد سند شهری بوده است.

تنها خاطرنشان کرد: مالکیت به معنای رسمیت بخشیدن به املاک روستایی و شهری است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدور بیش از ۱۱۸۰ سند مالکیت روستایی و شهری در خراسان جنوبی – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدور بیش از ۱۱۸۰ سند مالکیت روستایی و شهری در خراسان جنوبی – خبرگزاری ویکی بلاگ | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.