سوخوهای پنهان‌کار جدید از راه رسیدند

تینا مزدکی: شرکت هواپیمایی دولتی یونایتد روسیه تعدادی سوخو ۵۷ به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده است. این جنگنده‌ها آزمایش‌هایی را پشت سر گذاشته و  به پایگاه تعیین‌شده خود منتقل‌شده‌اند. ظاهراً خلبانان نظامی روسیه از عملکرد آن‌ها ابراز رضایت کرده‌اند.

به گفته معاون اول مدیرکل شرکت دفاعی دولتی روستک، ولادیمیر آرتیاکوف، این هواپیما ویژگی‌های پروازی و فنی بالایی را دارد و مورد استقبال خلبانان گرفته است. همچنین از تعدادی سوخو ۵۷ خبر داد که در مراحل مختلف تولید هستند.

سوخوهای پنهان‌کار جدید از راه رسیدند

ظاهراً صنعت روسیه می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ افزایش ۶۷ درصدی ظرفیت تحویل سوخو ۵۷ داشته باشد. این به این معنا است که ۱۲ جنگنده تحویل گرفته‌شده در سال ۲۰۲۳، امسال به ۲۰ فروند برسد. البته لازم به ذکر است که همان ۱۲ عدد جنگنده در سال ۲۰۲۳ دو برابر جنگنده‌های سال ۲۰۲۲ بود. بنابراین اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، حجم ناوگان روسیه از ۲۲ جنگنده به ۴۲ جنگنده می‌رسد.

به گفته یوری اسلیوسار، مدیرعامل شرکت یونایتد، تعداد جنگنده‌های نسل پنجم تحویلی به نیروهای هوایی روسیه هرسال در حال افزایش است. این جنگنده همچنان پیشرفته‌ترین هواپیمای خط مقدم روسیه است.

سوخوهای پنهان‌کار جدید از راه رسیدند

حتی در ماه‌های اخیر کارخانه هوانوردی Komsomolsk-on-Amur تأسیسات جدیدی را افتتاح و رونمایی کرد که به‌طور خاص برای تسهیل تولید توسعه‌یافته سوخو ۵۷ برنامه‌ریزی‌شده است. علاوه بر سوخو ۵۷، تعدادی سوخو ۳۵ نیز به نیروی هوایی روسیه تحویل داده‌شده است؛ ظاهراً این دو جنگنده به‌موازات هم تولید می‌شوند.

منبع: militarywatchmagazine

۵۸۳۲۳

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سوخوهای پنهان‌کار جدید از راه رسیدند" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سوخوهای پنهان‌کار جدید از راه رسیدند"، کلیک کنید.