آموزش یادگیری ساعت به کودکان

آموزش ساعت به کودکان همراه با یادگیری اعداد و حروف الفبا، از موارد اساسی است که والدین برای شروع آموزش به کودکان خردسال از سنین پایین با آن روبه رو هستند. یاد گرفتن و تشخیص ساعت، مستلزم درک مفاهیم مختلف ریاضی و توانایی ترکیب این مفاهیم با یکدیگر، یک فرآیند زمان بر است. درک گذر زمان به خودی خود در آموزش ساعت به کودکان یک روند مهم به شمار می آید.خوشبختانه، آموزش ساعت به کودکان آسان است و ابزارهای یادگیری زیادی برای کمک به آموزش دادن زمان به بچه ها وجود دارد.

آموزش یادگیری ساعت به کودکان

برای شروع آموزش، ابتدا از بازی ها استفاده کنید تا کودکان را در تشخیص اعداد به عنوان گام اول یادگیری، قبل از رفتن به بخش های سخت تر مانند دقیقه و ثانیه کمک کنید.

آموزش ساعت به کودکان یک فرآیند گام به گام است که با ایجاد درک از زمان واقعی شروع می شود. آموزش ساعت به کودکان در واقع طی چند سال اتفاق می افتد و معمولا توسط معلمان در مدارس و حتی در مهد کودک انجام می پذیرد.  برای  لباس السا و انا فروش ویژه آن را از دست ندهید.

در این مطلب از به معرفی راه هایی برای آموزش ساعت به کودکان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

از چه زمانی آموزش ساعت به کودکان باید شروع شود؟

با رشد مغز بچه ها، گیرنده های عصبی آن ها نیز در فهم مسایلی که قبل تر برایشان دشوار بود، مجهزتر می شود. به عنوان مثال، درک خطرات و پیامدها، رشدهای فکری هستند که با افزایش سن به دست می آید. همین امر برای آموزش ساعت به کودکان نیز صادق است.

زمانی که کودک حدودا 6 یا 7 سال دارد، می توان با او آموزش خواندن ساعت عقربه ای را شروع کرد. این سنی است که آن ها شروع به درک گذر زمان و مفاهیم گذشته، حال و آینده می کنند. همچنین سنی است که بچه ها مهارت های ریاضی لازم برای خواندن ساعت را دارند.

چند سن کلیدی برای آموزش ساعت به کودکان وجود دارد که در این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت. به یاد داشته باشید که آموزش ساعت به کودکان یک روند افزایشی است. دوره های سنی عبارتند از:

آموزش ساعت به کودکان پیش دبستانی (5-6 سال)

آموزش ساعت به کودکان پیش دبستانی به صورت کلی تر انجام می پذیرد. یادگیری نشانگرهای یک و نیم ساعت و همچنین ترسیم زمان های مربوطه بر روی کاغذ در این دوره سنی باید تکمیل شود.

آموزش ساعت به کودکان کلاس اول (6 تا 7 سال)

  • در این سن بچه ها باید تعداد دقیقه ها در یک ساعت و تعداد ساعت های یک روز را بدانند
  • کودکان باید بتوانند زمان را در پنج دقیقه بگویند و ترسیم کنند
  • در این مرحله از آموزش ساعت به کودکان مفاهیم ربع به ربع و یک ربع گذشته باید برای آن ها قابل درک باشد

آموزش ساعت به کودکان کلاس دوم (7 تا 8 سال)

  • کودکان در این بازه سنی باید توان تقسیم روز به 24 ساعت را داشته باشند.
  • کودکان باید بتوانند زمان را (بر اساس ساعت، دقیقه و حتی ثانیه) مقایسه کنند
  • هنگام آموزش ساعت به کودکان، آن ها باید در استفاده از واژگان خاص زمان (ساعت، صبح، بعد از ظهر، ظهر و نیمه شب) راحت باشند

چگونگی آماده سازی کودک برای گفتن زمان

قبل از آموزش ساعت به کودکان، آن ها باید درک اساسی از گذر زمان داشته باشند. آن ها باید بدانند که زمان به واحدهایی مانند روز، ساعت و دقیقه تقسیم می شود. استفاده از واژگان زمانی مانند صبح، بعدازظهر، ظهر، شب، قبل و بعد از آن و گنجاندن آن در فعالیت های روزمره عملی شده باشد. با تنظیم ساعت خود برای پنج دقیقه و پایان دادن به یک فعالیت، کودکان را در درک معنای پنج دقیقه عادت دهید. شخصیت های کارتونی دختر را با طراحی لباس برای آنها آماده کرده ایم.

برای کمک به بچه ها در درک این مفاهیم، با آن ها در مورد روال روزانه شان صحبت کنید. یکی از فعالیت های مورد علاقه کودکان تهیه کارت هایی است که بیان گر فعالیت های روزانه باشد. با تهیه این کارت ها از بچه ها بخواهید که کارت ها را مرتب کرده و نشان دهند ابتدا، بعد و بعدتر چه اتفاقی خواهد افتاد.

قبل از آموزش ساعت به کودکان در ساعت عقربه دار، بچه ها باید برخی از مهارت های ریاضی اولیه را نیز یاد گرفته باشند. آن ها باید بتوانند تا 60 بشمارند و اعداد 1 تا 60 را تشخیص داده و بخوانند. شمارش اعداد را در زندگی روزمره با کارهایی مانند بالا رفتن از پله ها به کودک آموزش دهید.

مراحل آموزش ساعت به کودکان

یادگیری زمان یک فرآیند مرحله ای است، بنابراین باید از تعداد زیادی فاکتور و علایم عینی و عملی برای آموزش ساعت به کودکان خردسال استفاده شود.

  1. وسایل مورد نیاز برای آموزش ساعت به کودکان

ابزارهای مفید در آموزش خواندن ساعت به بچه ها عبارتند از:

  • یک ساعت آنالوگ (عقربه دار) فعال با دقیقه های علامت گذاری شده با یک یا پنج
  • یک اسباب بازی ساعت که امکان جابجایی عقربه دقیقه را برای نمایش هر زمان داشته باشد
  • تصویر چاپ شده ساعت روی کاغذ و تقسیم آن به برش های کوچک مانند برش های پیتزا نیز کمک کننده خواهد بود
  1. صرف زمان کافی برای آموزش ساعت به کودکان

قبل از اینکه کودک بتواند زمان را روی ساعت بگوید، باید مفهوم زمان و ارتباط آن با تجربیات خود را درک کند. مهم است که زمان را از طریق عبارات ساده ای مانند ساعت هشت زمان شام است، به برنامه های روزمره متصل کرد تا مفهوم زمان برای کودک به مرور روشن شود.

به همین ترتیب، برای کودک در مورد کارهای منظمی مانند ساعت خوابیدن و بیدار شدن، ساعت خوردن صبحانه، ناهار و شام، ساعت از سر کار برگشتن پدر یا مادر در زمان های مختلف روز صحبت شود. شمارش روزهای هفته و مشخص کردن اول و آخر هفته و همچنین به کار بردن واژگان زمانی مانند امروز، اکنون، دیروز، در آموزش ساعت به کودکان اثرگذار خواهد بود.

  1. شناسایی قسمت های مختلف ساعت

اولین گام در آموزش ساعت به کودکان، شناسایی اجزای ساعت برای کودک خواهد بود که شامل اعداد، عقربه ساعت، دقیقه و ثانیه شمار است. قسمت های مختلف ساعت را برای کودک توضیح داده و با تمرین کردن به او در یادگیری این قسمت ها کمک کنید.  لباس بن تن پسرانه با پارچه های ضد حساسیت دوخته شده است.

  1. آموزش گفتن زمان به ساعت

بعد از اینکه فرزندتان با اجزای یک ساعت آشنا شد، می توانید شروع به نشان دادن زمان با ساعت کنید. هنگام آموزش ساعت به کودکان باید ابتدا ساعت را با استفاده از عقربه ساعت شمار تشخیص دهند، و سپس نگاه کنند که آیا عقربه دقیقه شمار روی 12 است یا خیر.

با ترکیبی از پرسیدن ساعت چند است و تنظیم عقربه روی ساعت گفته شده تمرین را شروع کنید. به عنوان مثال، می توانید بگویید: «آیا می توانی به من نشان بدهی ساعت 5 چگونه است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش یادگیری ساعت به کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش یادگیری ساعت به کودکان"، کلیک کنید.